Monday, September 7, 2009

iftar...

yesterday, 5th of September..15th Ramadhan 1430H..

iftar with beloved family @ mamabah's house..i love the moment with them all..saat2 indah..entahla ye..makin lama..kekadang tu sayu jer hati ni..sekarang nie semua ada..mamabah..abi..anakku..bro2.sis..sis in law....anak2 buah..alhamduliLLAH

pastu terfikir..satu hari tentu berkurang...nyawa saya yg entah esok lusa..umur kita yg makin meningkat..usia makin bertambah yg hampir dgn kematian...adalah suatu peringatan utk semua sentiasa beringat!..jgn lalai..ikut undang2 islam..jauhi kemungkaran..!

moga kita semua dikurniakan "khusnul Khatima" dan digolongan dgn org2 beriman.ameen!

saya takut kehilangan mereka yg terSYG!. "saya sayang keluarga saya sangat"

tetapi ianya suatu kepastian buat semua yg hidup pasti akan merasai kematian..yg dibawa ke alam barzakh..amalan kita, doa anak soleh dan amal jariah kita..

cukupkah kita semua?

saya takut..

('',)

:: azan :: iftar (kurma n air) :: solat jemaah diImamkan oleh Ustaz Hj Omar :: ngapp, ngaapp..makan :: solat isyak..:: solat terawih :: tazkirah oleh Datuk Hj Abdul Aziz..n Ustaz Hj Omar :: ngapp ngapp..masakan khas dari seorang ibu..

kemudian..sembang2 bersama mereka..alhamduliLLAH ia adalah satu nikmat dariNYA..bersama keluarga terSYG! yg tidak boleh dijual beli..

betul tak?