Thursday, September 10, 2009

pesanan abah...

Saya telah dilahirkan pada January 1985 di Kuala Lumpur. Meskipun dibesarkan di luar Negara tidak semestinya saya dulunya hidup dalam serba serbi kemewahan. Hakikatnya pengalaman hidup silamlah yang banyak mengajar saya erti kehidupan.Abah naja sentiasa mengingatkan tentang solat.dari kecil hingga sudah berkahwin..Tidak pernah putus asa..sentiasa mengingati..
”Syukran Abah!”..

Kalau bukan atas didikan abah, tidaklah naja jadi sebegini..alhamduliLLAH.... Dulu..(waktu sek) Pernah naja melihat sahabat-sahabat yang punyai kedua ibu bapa yang sering menanyakan pada anak-anak mereka… "Sayang..have u eaten your lunch?" Atau.. "Makan apa tadi?" Lalu saya menanyakan pada abah…

“abah..abah..kenapa asyik ingatkan solat?..parents kwn-kwn naja semua tanya..da makan?..makan apa?.. Lalu abah menjawab dengan suara yang agak lantang

“sebab abah sayangkan naja tu, abah selalu tanyakan solat,solat…kalau nak kata makan?..semua org akan tau bila nak makan..perut kosong tentu cari makan..”

Kalau solat…? Manusia lalai naja..lalai! solat itu tiang agama! maka dgn jawapan itu, sehingga kini..ianya sering memberi peringatan pada saya..

wallahua'llam