Thursday, September 10, 2009

"check up"

Selesai saja tamatnya waktu kelas, terus bergegas untuk berjumpa Doktor Pakar di Ipoh..
Perjalanan dari rumah saya ke Ipoh mengambil masa 35 minit/40 minit.
Bukan kerana saya sakit atau pun "pregnant", hanyalah untuk "check up"diri saya..
"check up", high blood, calori, test darah,..etc..
hubby saya sgt mengambil berat tentang saya.alhamduliLLAH..
sebelum nie sudah berulang kali dia menawarkan saya utk berjumpa dgn doktor pakar..
saya saja yang memberi seribu macam alasan...(cuak jumpa doktor nie ('',)
* syukran hubby, kerana sabar dgn karenah isterimu=) *
hubby saya berbicara pada sahabat2 nya, "sayangkan isteri..jagalah ia sebaik-baiknya"..mencegah lebih baik, dari merawat". kann?..

Doa yang sangat wajar diamalkan di zaman ini ( ayat pengerak)
oleh: Ustaz Ismail bin Abu Bakar
diamalkan oleh : Ustaz Dato'Prof.Dr Harun Din
Ada satu doa yg pendek tetapi sgt besar manfaatnya sekiranya diamalkan dlm kehidupan seharian kita. Doa yang dimaksudkan oleh Rasulullah SAW seperti berikut :
Rasulullah s.a.w. mengajarkan kepada umatnya satu doa yang jika dibaca tiga kali di waktu pagi dan tiga kali di waktu petang maka akan terhindarlah kepada yang membacanya daripada segala kemudaratan disepanjang hari tersebut. Doa daripada hadis di atas adalah seperti berikut :
untuk info yang lebih n mantOp sila layari www.darussyifa.org

* Dr Raoofah ( Dr Pakar Sakit Puan)..baik, byk soalan saya ajukan..dan dia sedia utk menjawab dgn terang n jelas..=) .saya bagi bukan takat 5 bintang, tapi bintang2 dilangit jua saya bagi..nhehhe *