Thursday, September 17, 2009

sedih..=,(

sememangnya Syawal akan menjelma tidak lama lagi, 2/3 hari mungkin?..
sayu nye hati meninggal bulan Ramadhan yg PENUH rahmat!
Allahuakhbar!
ni'kmat nya berada di bulan Ramadhan ini...
AlhamduliLLAH..kerana masih punyai hayat untuk menghayati Ramadhan 1430H

dalam hati ini..
:: cukupkah amalan aku selama berada di bulan Ramadhan?
:: sempatkah aku bertemu Ramadhan 1431H?
ianya menjadi pertanyaan pada diriku ini selalu..

AlhamduliLLAH, Ramadhan 1430H kali ini saya banyak menghabiskan masa di
Sekolah Anak Yatim, Darul Aitam,Perak
mengikuti program bersama mereka..cakap saja mana berbuka..Hotel 5 *?..Restaurant? Company2 terNAMA?
..yang mengunjungi serta meraikan ke Darul Aitam pun ramai...
makanan nye dari hujung meja ke meja....buffet..mknan terhidang..semua enak2 belaka.
bukan Niat utk menunjuk..atau beritahu makanan2 nya...
tetapi itulah hakikatnya.. bahawa Nik'mat anak yatim di bulan Ramadhan ini..
Masya'Allah...SubhanaALLAH..!
walaupun ketiadaan bonda ayah tersayang, mereka masih mampu untuk tersenyum n gembira..alhamduLILLAH
ALLAH SWT Maha ADil lagi Penyayang..
ALLAH SWT ambil nyawa mereka, tetapi membalas dengan nik'mat lain..yang sememangnya tidak kita gambarkan..
INDAHNYA ISLAM!

AlhamduliLLAH, saya sekarang mengerti n memahami betapa indahnya Ramadhan..
bukan maksud, tahun sudah tak menghayati, cuma tahun nie..bila byk masa dgn org yg lebih memerlukan..
saya lebih menghayati....

sahabat2 tolong doakan saya agar terus n terus bersama anak2 yatim,mendidik mereka selagi hayat masih dikandung badan..Tabah dalam apa jua keadaan..
saya amat menghargai Doa sahabat2! -syukran!-

wallallahu'allam