Saturday, August 13, 2011

tabah duhai anak...

ketika kami bersiap untuk pulang ke KL untuk berjumpa ibu dan keluarga saya...
ada dikalangan mereka sedih...
siapa yang sedih?
anak-anak yatim disini....
"ustazah nak balik kl?"
saya menjawab :"ye, doakan ustaz dan ustazah selamat perjalanan ye, insya'Allah nanti Isnin balik"
tiba-tiba ada suara yang mencelah...
"ustaz, saya rindu mak saya"
T____________T'
bila dilihat siapa pelajar itu, air mata sudah menitis...
umur pelajar itu 9 tahun..
anak yatim piatu...
Tabah duhai anak!
Moga ALLAH membalas dengan syurga. AMEEN

jika beliau boleh TABAH,apatah lagi kita semua?
bersyukurlah dengan apa yang ada

..bila pulang ke KL berjumpa keluarga saya,saudara mara...memang gembira
TETAPI
dalam hati kecil ini...teringat mereka (anak anak yatim) moga anak-anak yatim baik baik, sihat sihat belaka,insya'ALLAH

risau pun ada. insya'ALLAH, innaALLAH Ha Ma'ana!